Michal Palán

Michal Palán

(zkratka autora: mpa)

Studuje nová média, miluje seriály a z literatury nedá dopustit na severskou mytologii a Edgara Allana Poea. Hry, zvláště ty počítačové, miluje od okamžiku, kdy ve Wolfensteinovi zlikvidoval svého prvního nácka.

TÉMA: Jak vypadají dokonalá muka? Pouť po historii herního hororu

Blood
30. října 2013

Blíží se dušičky, svátek všech zesnulých. Je to ten správný čas pro připomenutí strašidelných her,...

TÉMA: Z nuly hvězdou aneb herní klasiky, které nikdo nečekal

Limbo
22. října 2013

Nepřímá úměra, kdy nízká očekávání nesou vysokou kvalitu, platí v herním byznysu stejně jako...

Průvodce zkázou: herní světy v zajetí postapokalyptických klišé

Atomová bomba, nebo klaun? V postapokalyptickém žánru žádná pravidla neexistují.
3. září 2013

Jaderná válka, mimozemšťané a zombie. Postapokalyptická fikce je jedním z nejvděčnějších témat,...

TÉMA: Svoboda je víc než nablýskané pozlátko aneb otevřené herní světy

Grand Theft Auto 4
5. srpna 2013

Otevřený svět, anglicky open world či free-roam, který vznikl jako jedna z mnoha koncepcí herního...

Historie protipirátských ochran. Některé dnes pobaví, jiné štvou pořád

Ilustrační snímek
25. července 2013

Rozmanitá bezpečnostní opatření proti kopírování jsou bezpochyby tím nejotravnějším neherním prvkem...

Kontroverze i pochyby o kvalitě. Báječné hry, které nikdy nevyšly

Tears
2. července 2013

Mnohé hry, které hráči s očekáváním vyhlíželi, nakonec nikdy nevyšly. V druhé části článku o...

Zrušeno. Báječné hry, které nikdy nevyšly

Warcraft Adventures: Lord of the Clans
25. června 2013

Zrušené hry tvoří smutnou kapitolu herní historie. Případy takových projektů nám ukazují, že mnohdy...

Jaké je to hrát si na boha? Trestat nevěřící, válčit, ale hlavně bavit se

Populous 2
28. května 2013

Hry na boha, anglicky god games, tvoří unikátní žánr videoher. Ale navzdory vysoké popularitě mezi...

NÁZOR: Obludné rozpočty videoher překonávají filmy. Je to cesta do záhuby

8. května 2013

Prudce rostoucí rozpočty se staly dnes už samozřejmou součástí herního průmyslu. Na...

Sex a erotika ve hrách. Proč to (zatím) nefunguje?

17. dubna 2013

Erotika ve hrách, ať už ve formě lechtivých narážek, opatrné nahoty či otevřených sexuálních scén,...

Digitální pomníky: příběhy zesnulých, kteří se díky hrám stali nesmrtelní

8. dubna 2013

Virtuální identity lidí visí na internetu ještě dlouhé měsíce a roky poté, co jejich vlastníci...