RECENZE: Prodaná nevěsta je debakl. Ale ne proto, že „nectí mistra Smetanu“
Režisérka Alice Nellis se pokusila o razantní nájezd do nejklasičtější české klasiky, a to přímo na...
Na Bílou horu se dá naroubovat krize finanční i covidová, říká historička
Stavovské povstání, bitva na Bílé hoře, následné účtování. Události, které nesou nálepku tragédie....
Dvořák často cestoval, my ho následujeme, říká ředitel festivalu
Od května až do začátku září trvá Dvořákův festival, jenž spojuje koncerty klasické hudby s...
GLOSÁŘ: Pocta trubadúrkám i americkém klasikovi. A dáma s taktovkou
První týden Pražského jara nabídl mimo jiné pokusy o dialog mezi hudbou starou a novou. Zazářili...
GLOSA: Jestliže Židé a Arabové debatují nad Smetanou, je to čest
Pražskému jaru se povedl husarský organizační kousek. Dostal do programu West-Eastern Divan...
Pražské jaro začíná. Mou vlast zahraje orchestr složený z Židů a Arabů
Po dvou covidových letech se Pražské jaro uskuteční už zase v „normální“ podobě. Ve čtvrtek ho...
GLOSA: Stvrdili úspěch v Domingově soutěži, ale o talent musí pečovat
Když se v létě roku 2019 v Praze uskutečnila pěvecká soutěž Plácida Dominga Operalia, mužskou...
Dvořákova Praha uvede Rusalku. S Českou filharmonií a Semjonem Byčkovem
Světové orchestry, ale i přehlídku smyčcových kvartet a další události nabídne letošní ročník...
RECENZE: Muka skladatele, muka diváka. Marné hledání Vzdáleného zvuku
Národní divadlo zařadilo na repertoár operu rakouského skladatele Franze Schrekera Vzdálený zvuk. V...
RECENZE: Když v Metropolitní trpí bájná Ariadna, je to zážitek
Metropolitní opera pokračuje po covidové pauze v přenosech sobotních odpoledních představení do...
V klasice jsme slavní stovky let. Jen to neumíme využít, říká hornista Baborák
Pandemie zasáhla i do života jednoho z nejlepších světových hráčů na lesní roh Radka Baboráka....
RECENZE: Ani romantická, ani syrová. Carmen v Národním je pouze laciná
Nová inscenace Bizetovy Carmen v pražském Národním divadle působí zbytečně. Není jasné, proč byla...
RECENZE: Vídeňská Její pastorkyňa jako vězeňské retro
Ve vídeňském Theater an der Wien uvádějí Janáčkovu Její pastorkyňu. Inscenace, v níž účinkují i...
RECENZE: Káťa Kabanová zase jednou ve vodě, ovšem bez fantazie
Čekání na nějakou skutečnou událost, kterou by nabídlo nové vedení Opery Národního divadla,...
RECENZE: Je to jen špatný sen. Bludný Holanďan ve víru vln a decibelů
Národní divadlo uvedlo ve Státní opeře další novou inscenaci. Bludný Holanďan od Richarda Wagnera...
GLOSÁŘ: Houslová legenda s podivným obalem a utajená pěvecká hvězda
Hned dva hvězdní interpreti se minulý týden sešli krátce po sobě na půdě České filharmonie....
Operní festival přivolá Městská strašidla, hrát bude i v kavárně
Inscenace operních souborů z celé České republiky nabídne v příštích týdnech festival OPERA 2022....
RECENZE: Tak dělají Mozarta všichni. Smířlivost a rozum neznáme
Opera Národního divadla uvedla novou inscenaci Mozartovy opery Cosi fan tutte (Tak to dělají...
GLOSA: Filharmonie uvítala nový rok. Střílelo se a bušila kladiva
Česká filharmonie zahájila rok 2022 koncertem v Rudolfinu. Tentokrát „po vídeňsku“, v rytmu valčíků...
GLOSA: Kde jsou hranice fenoménu jménem Anna Nětrebko
V Praze po nějaké době opět koncertovala hvězdná ruská sopranistka Anna Nětrebko. Přijela i se svým...
Barokní ohňostroj, valčíky i Jaroslav Ježek. Orchestry oslaví nový rok
Přelom starého a nového roku lze strávit třeba ve společnosti klasické hudby. Naše orchestry...
RECENZE: Smrtelné hříchy v Národním divadle jsou spíš otravné
Národní divadlo uvedlo v jednom večeru na jevišti Státní opery dvě operní jednoaktovky 20. století,...
GLOSA: Duše na rozbouřeném moři. Na Myslivečka pozval aspoň koncert
Premiéra filmu Il Boemo o skladateli Josefu Myslivečkovi s Vojtěchem Dykem v titulní roli byla z...
GLOSÁŘ: Bachovy kavárenské lahůdky a čaroděj, jenž usedl ke klavíru
Pražské jaro mělo od začátku pandemie konečně zaplněné sály. Smůlu prolomil až letošní Klavírní...
Mou vlast na Pražském jaru zahraje orchestr složený z Židů a Arabů
Pražské jaro 2022 bude mít velkolepý úvod. Smetanovu Mou vlast poprvé zahraje West-Eastern Divan...
RECENZE: Oheň v kostech v Metropolitní. Veledílo, nebo agitka BLM?
Newyorská Metropolitní opera zase hraje a vysílá do kin. Novinku Oheň v kostech, první dílo od...
GLOSA: Už ne pacient na kapačkách, ale znovu soubor v plné síle
Soubor Collegium 1704 během pandemie zažíval krušné časy. K radosti své i posluchačů přežil a mohl...
RECENZE: Lazebník sevillský má špetku vtipu a ještě méně pěveckého kouzla
Opera Národního divadla zase uvádí premiéry pro živé publikum. A jak ukázala nová inscenace...
Občas si říkám, že Dvořák udělal pianistům naschvál, říká Ivo Kahánek
Klavírista Ivo Kahánek nahrál pro Supraphon na čtyři CD všechna díla pro sólový klavír od Antonína...
GLOSÁŘ: Zarostlý chodníček plný poezie a velikonoční překvapení z Bamberku
Dvořákova Praha, již uzavřela Česká filharmonie, se letos do určité míry nesla na vlně euforie z...
Ve středověku bylo učení o hudbě spíš o matematice a číslech, říká David Eben
Premium Jak vypadal život na středověké pražské univerzitě? Proč museli studenti denně zpívat? „Zpěv byl...
GLOSÁŘ: Z La Scaly přes Vídeň až do letadla, v němž Dvořák skládá Humoresku
Festival Dvořákova Praha má za sebou první polovinu. Jejím velkým tahákem byly dva světové...
K dopisu vládě mě vedla frustrace. Nikdo nás morálně nepodpořil, říká Pavel Šporcl
Premium Za lockdownu vystoupil Pavel Šporcl na obranu své branže. Teď už hraje živě, ale chce dál...
Na Dvořákovu Prahu přijedou hosté z La Scaly, festival nabízí i testy
Ke své obvyklé podobě kombinující domácí a zahraniční umělce se letos vrací pražský festival...
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |